A keretnek még csak a fele merült ki az állami villanyautós pályázatban
Négy hónapja indult a program, 3900 jármű megvásárlására pályáztak eddig, de a 30 milliárdos keret fele még megvan.
Négy hónapja indult a program, 3900 jármű megvásárlására pályáztak eddig, de a 30 milliárdos keret fele még megvan.
Rekordokat döntögetnek az elektromosautó-eladások idén. Több mint 6700-at helyeztek forgalomba az első négy hónapban, ennek nagy része az állami támogatásnak köszönhető.
Egyelőre kínai és amerikai fölény mutatkozik.
A támogatási kérelmek harmadát elektromos kisteherautókra nyújtják be.
Már véleményezhető a Közúti elektromos jármű beszerzés támogatása vállalkozásoknak című pályázat tervezete. Akár 25 millió forintos járműveket is be lehet szerezni, amihez 4 millió forintot is adhat az állam uniós pénzből. A taxisok várhatóan csalódottak lesznek, de nem csak azért, mert a támogatás mértékének növelése elmarad a villanyautók drágulásától.
Mindeközben a Greenpeace szerint az elektromos autók vásárlásának támogatása "bűnösen drága ajándék az autóiparnak", amely szinte semmit sem tesz az éghajlatvédelemért.
A hajtás fajtájától függően 90-150 ezer forintos támogatást lehet majd igényelni elektromos kerékpár vásárlására. A pályázatot októberben írják ki, azoknak szánják, akik dolgozni járnának a járművel. A keretösszeg körülbelül 7000 kerékpárra lesz elég.
A nyár elején meghirdetett pályázati összeget nagyon hamar túljegyezték, most a kormányzat további forrást biztosított erre a célra.
A 2,5 milliós kedvezmény sokat nyom a latban.
Durván megemelte árait az elektromos autók töltőpiacának egyik meghatározó szereplője.
Kezd igazán beindulni a német óriásvállalat elektromosautó-dömpingje.
Ezen autók fele még a fővárosban lett regisztrálva, de folyamatosan nő a más régiókban lévő környezetkímélő autók száma is.
A kormány azt tervezi, hogy átalakítja az elektromos autók vásárlására nyújtott támogatás rendszerét.